על עצבים וניתוקים: איך להתנהל מול ספק התשתית או האינטרנט שלכם?

הנמכרות ביותר

עד לפני כמה שנים אחת מהרעות החולות ביותר של עולם התקשורת היה הניסיון להתנתק מספקי שירות: ברגע שהצרכן היה מנסה להתנתק מאחת מן החברות, הוא היה מועבר למחלקת שימור לקוחות (במקרה הטוב) ושם היו מנסים להתיש אותו במטרה שיצטער שבכלל ניסה להתנתק. במקרה הפחות טוב נציגי שירות הלקוחות היו מתחמקים ממנו בשיטות שונות ומשונות כמו למשל ניתוקים מכוונים.

היום המצב יותר פשוט והמודעות של הצרכנים גבוהה יותר. למעשה, כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס לאתר כמו “נתק” אשר ישלח בשמכם פקס לחברה המדוברת. החברה עשויה עדיין לנסות לשמר אתכם, אבל ההודעה עצמה היא מחייבת וקל יחסית להוכיח שהיא נקלטה במשרדי החברה (מה שקשה עד בלתי אפשרי לעשות עם הודעה שאינה בכתב).

במקרים שבהם חברות עדיין לא ממהרות לנתק אתכם, ניתן לתבוע אותן ולדרוש פיצויים בסכומים גבוהים למדי.

אבל לפעמיים הדברים עדיין אינם פשוטים:

התנתקות מבאנדלים

התנתקות מבאנדלים עשויה להיות בעייתית וזוהי עדיין אחת התלונות הנפוצות יותר. נניח שבחרתם להתחבר אל חבילת ספק ותשתית. הייתם מצפים שהתנתקות מהספק תמיד תנתק אתכם אוטומטית גם מספק התשתית. בעיקרון זה אמור להיות כך, אבל בפועל זה לא תמיד קורה. במקרים אחרים אתם מתנתקים מהתשתית בתום לב, אבל לא מספק התקשורת.

במקרה ועדיין לא עבר זמן מאז ההתנתקות, מומלץ להתקשר אל הגוף ממנו לא ביצעתם ניתוק ישיר ולברר אם החיובים ממנו לא ממשיכים.

במקרה ועבר זמן (חודש ויותר), בדקו את דפי האשראי שלכם ושימו לב לכל החיובים. קל לפספס חיוב של ספק תשתית שהוא לרוב דו ספרתי.

חבילות לא אטרקטיביות

לא מדובר בבעיה של ניתוק גרידא, אבל צרכנים רבים עשויים לגלות שהם משלמים מחיר גבוה מאוד על מהירות נמוכה. זה בדרך כלל קורה אם התחברתם לאינטרנט לפני שנים ולא הייתם צריכים אולי מהירות גבוהה יותר. מנגד, חברת התקשורת חייבת רק ליידע אתכם על סיום מבצע, הרבה פעמיים היא לא תשכנע אתכם לעבור לחבילה טובה יותר בסיום המבצע ובטח שלא תוריד את המחיר אוטומטית על סמך המקובל בשוק.

כשאתם מתחברים לחבילה חדשה

כשאתם מתחברים לחבילה חדשה, יש כמה כללי זהב שחשוב שתקפידו עליהם

  • שימו לב מראש מול מי אתם מחויבים הן ברמת התשתית והן ברמת הספק. מי מבצע את החיוב בפעול?
  • כל חבילה חדשה או שינוי חבילה צריכה להיות מלווה במשלוח של תנאי העסקה.
  • בתוך תנאי העסקה, שימו לב לכמה זמן היא תקפה.

משלוח ספאם

עוד נקודה חשובה היא בנוגע ליצירת קשר עם לקוחות שהתנתקו: לעיתים חברות התקשורת עדיין שומרות את פרטי הקשר שלכם במאגר שלהן. רצוי לציין באופן ברור במעמד ההתנתקות ובכתב שאתם מעוניינים לא לקבל יותר הצעות שיווקיות. כך מובטח לכם שכל יצירת קשר שמוגדר על פי חוק הספאם כאסורה באמת תהיה כזו.

במקרה וזה ממשיך (תמיד הקליטו את השיחות בטלפון), פעלו באמצעים שחוק הספאם מאפשר לכם. שימוש באמצעים למניעת ספאם כמו Truecaller הוא יעיל, אבל לא פותר את הבעיה מהשורש ולעיתים תופתעו לגלות ששיחות הספאם מגיעות בכלל ממספרים חסויים…

לסיכום

למרות ששירותי האינטרנט כיום זולים יחסית, צרכנים רבים עדיין עשויים למצוא את עצמם במצבים לא פשוטים מול הספקים או לסבול מחיובי יתר. לכן, מומלץ להיות מודעים לפרטים הקטנים כבר בזמן חתימת העסקה ולא רק כאשר רוצים להתנתק.

הנמכרות ביותר

Skip to content